TENDANCES - Toeristische bestemmingen - Nieuwe Trends



Recente tevredenheidsonderzoeken bij toeristen tonen aan dat zij in onze regio vooral het erfgoed en de lokale identiteit weten te waarderen. Toch is er werk aan de winkel. Enerzijds om de aantrekkelijkheid van de toeristische bestemmingen te verbeteren en anderzijds om het erfgoed en de identiteit van deze regio te valoriseren. Het aanbod beantwoordt immers niet langer aan de verwachtingen van de bezoeker. Het gedrag en de beweegreden van de toerist is de laatste jaren fel veranderd en er zijn nieuwe trends op het vlak van marketing ontstaan. Naast de rustige omgeving zoeken bezoekers vandaag een unieke ervaring en activiteiten die er uit springen. Ze zijn op zoek naar authenticiteit, welzijn en een uniek aandenken aan hun verblijf.

De partners van dit project slaan de handen in elkaar om het erfgoed en de specifieke kenmerken van deze gebieden te valoriseren door samen toeristische en complementaire producten en diensten te ontwikkelen die beter beantwoorden aan de huidige trends in consumentengedrag. Ze ontwikkelen hiervoor een cross-marketing aanpak.

Doel is:

- een aanbod van nieuwe producten en diensten maken die rekening houden met de nieuwe trends

- een opleiding uitwerken om de professionalisering van de toeristische sector te verhogen

- co-creatie workshops: professionals delen hun expertise met toeristische ondernemers

 

Financiële info

Projectleider

Westtoer

Partners

Agence d'Urbanisme et de Développement de la Région Flandre Dunkerque, Communauté urbaine de Dunkerque, Fédération Toutistique du Luxembourg Belge

Thema

Toerisme en recreatie

Prioriteit

Onderzoek en innovatie

Informatie aanvragen

U kan meer informatie over dit project aanvragen door het contactformulier in te vullen.

Meer info aanvragen