De Panne: bestemming om te shoppen met beleving



Kustgemeente De Panne heeft reeds eerder een strategisch commercieel plan opgemaakt voor de detailhandel. Uit deze studie volgde het inzicht dat het detailhandelsapparaat sterk onder druk staat en, bij ongewijzigd beleid, verder zal verslechteren. Vanuit het commercieel plan zijn verschillende verbeterpunten voorgesteld. Ook volgde hieruit een concreet actieplan. Een aantal acties zijn gericht op het versterken van de aantrekkingskracht van het kernwinkelgebied. In dit projectvoorstel werden een aantal samenhangende acties, die gericht zijn op de versterking van het kernwinkelgebied, bijeengebracht:

  • Bepalen en afbakenen van een kernwinkelgebied
  • Acties rond een verhoogde winkelbeleving in het centrum (inrichtingsplan, investeringsplan aanvullende voorzieningen, detailhandelsgerichte evenementenkalender)
  • Vormgeven en implementeren van een webwinkel voor het kernwinkelgebied
  • Vormgeven en implementeren van een reglement voor een verhuispremie
  • Vormgeven en implementeren van een systeem van pop-up stores.

Het centrale doel van deze acties is het verbeteren van de aantrekkingskracht van het kernwinkelgebied in De Panne en het versterken van de competitiviteit van de lokale handelaars.

Financiƫle info

Projectleider

De Panne

Thema

Economie en streekontwikkeling

Prioriteit

Concurrentiekracht KMO

Informatie aanvragen

U kan meer informatie over dit project aanvragen door het contactformulier in te vullen.

Meer info aanvragen